2009. július 27., hétfő

Gyümölcsös játék

Phan meghívott játszani, 10 gyümölcsöt, zöldséget, fűszert kell megnevezni, amit valamiért szeretek.

1. Kakaóbab, ebből készül a csokoládé, amit minden mennyiségben fogyasztok. Étcsoki a kedvenc, de pl a gyümölcsös Milkákat nem szeretem.
2. Gyömbér, barátnőm hozott nekem pár éve karácsonyra Angliából gyömbérlekvárt. Azóta mindenkitől azt kérek az angol keresztszemes újságok mellett.
3. Oregano és majoranna, szeretem az olasz konyhát, a salátákat, így nélkülözhetetlen a konyhából.

Jöjjenek a gyümölcsök:
4. Eper, mamáék kertjében rengeteg termett anno, azóta is hiányzik a közös eperszedés. Készült belőle lekvár, zselé, mostanában pedig epres túrógombóc és tiramisu.
5. Szeder, három éve ültettünk anyánál a kertbe, idén jó termése volt, Eszterrel együtt ettük a kertben. Aztán moshattam a bodykat... :):):)
6. Cukorkörte, azt hiszem így hívják, korai, apró és mézédes. Még a magházát is megettem.

és pár zöldség:
7. Brokkoli, régen ki nem állhattam, aztán mióta Eszternek főzök, nagy mennyiségben fogy.
8. Spenót, ugye emlékeztek a menzás spenótra? Na évekig nem ettem, míg egyik kolléganőm hozott be, ami fokhagymás volt, tejjel készült és még gnocchi is volt benne. Azóta még spenótos tésztát is eszem és a lasagnéba is kerül.
9. Mángold, anya természetgyógyászkodása során került a kertbe, azóta kiírthatatlan, minden évben terem. Salátának esszük, szinte egész évben, elég pikáns íze van.
10. Cukkini, töltve, párolva, rántva, főzeléknek oregánóval... nyammi-nyammi

Szerencsére Eszter is zöldség és gyümölcsevő és jó étvággyal rendelkezik. Nincs annyi gyümölcs, ami el nem fogyna. Most éppen a szilva és a körte a sláger. :)

Nincsenek megjegyzések: